Wednesday 20 February 2013

3 pemuda dan jin

Pada satu zaman dahulu kala, ada 3 orang sahabat baik. Mereka selalu 
berkepit kemana saja. Tapi ketiga tiga 
mereka mempunyai kegemaran berlainan. Si A suka main segala jenis 
perempuan, si B pula suka minum segala 
jenis arak dan manakala si C pula suka segala jenis rokok dan benda 
benda 
yang berasap. 
  
  
Satu hari ketiga tiga sahabat ini berjalan jalan ditengah tengah padang 
pasir. Tiba tiba ketiga tiga mereka 
terjumpa dengan sebuah cerek (macam cerita Aladdin). Lalu salah seorang 
mengutip nya lalu menggosok 
gosok cerek tersebut. Tak semena mena keluar asap berkepul kepul dari 
corong cerek tersebut dan asap 
tersebut perlahan bertukar menjadi satu makluk yang menggerunkan ia itu 
seekor Jin yang ganas. 
  
Lalu jin tersebut ketawa dan berkata "Ha ha ha ha, Aku lah jin aferit. 
Oleh kerana kamu telah membebaskan 
aku dari cerek itu maka aku akan tunaikan apa saja permintaan setiap 
satu 
dari kamu." Tiga sahabat yang pada 
mulanya panik dan takut menjadi gembira lalu termenung berfikirkan 
peluang 
dan kemahuan masing masing 
yang mungkin sekali seumur hidup. Lalu tiap tiap mereka memilih 
kemahuan 
mengikut kegemaran 
masing masing. 
  
Berkata si A, "Aku mahu seberapa ramai perempuan muda dari berbagai 
bangsa 
dari seluruh dunia dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan jangan 
ganggu aku selama 10 tahun" . Puffff dengan sekelip mata Jin itu 
menyempurnakan permintaan si A. 
  
Berkata si B "Aku mahu semua jenis arak dari seluruh dunia untuk 
bekalan 
selama sepuluh tahun dan letakkan 
dalam sebuah gua tertutup dan jangan ganggu aku selama 10 tahun" . 
Puffff 
dengan sekelip mata Jin itu 
menyempurnakan permintaan si B. 
  
Berkata pula si C "Aku mahu semua jenis rokok dari seluruh dunia untuk 
bekalan selama sepuluh tahun dan letakkan dalam sebuah gua tertutup dan 
jangan ganggu aku selama 10 tahun" . Puffff dengan sekelip mata Jin itu 
menyempurnakan permintaan si C. 
  
Setelah genap 10 tahun, maka Jin tersebut muncul kembali untuk membuka 
pintu gua masing seperti mana 
yang di janjikan. Maka jin tersebut pergi membuka pintu gua si A, bila 
terbuka saja maka keluarlah si A 
dengan keadaan kurus melidi, berdiri pun tak boleh kerana tak larat nak 
gerak lutut sebab hari hari main. 
Tiba tiba si A pun jatuh ketanah lalu mati. 
  
Selepas itu Jin tersebut pergi ke gua si B, sebaik sahaja pintu dibuka, 
maka keluar si B dengan perut yang 
tersangat buncit kerana hari hari mabuk. Jalan pun terhuyung hayang. 
Tiba 
tiba si B pun jatuh ketanah lalu 
mati. 
  
Maka Jin pergi ke gua si C dan membuka pintu gua. Tiba tiba si C keluar 
dengan keadaan sihat seperti sedia 
kala dan terus menampar si Jin sambil memaki hamun si Jin dengan 
berkata.............. 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
> 
"BODOH PUNYA JIN, CELAKA PUNYA JIN, BARUA PUNYA JIN. 
BAGI AKU ROKOK TAK BAGI API." 
  
10 tahun aku tunggu tak buat apa apa


Sumber : Dari email

No comments: